Dzień Przyjaciela


W zeszłym roku szkolnym przygotowałam w mojej szkole Dzień Przyjaciela. Chciałam, żeby przyjaciele mogli coś wspólnie zrobić, stworzyć możliwość,  aby mogli sobie podziękować. Chciałam również przemycić trochę wiedzy. Wykorzystałam w tym celu model cząsteczki alotropowej odmiany węgla C 64 fuleren. Uczniowie każdej klasy zrobili swojego fulerena. Zabawa polegała na tym, aby stworzyć model 3D fulerenu, który wygląda jak piłka do piłki nożnej. Sześcioląty foremne z papieru utworzyły siatkę i bazę do przyjacielskiej twórczości, a później we wnętrzu nadmuchiwano balon. Każda klasa stworzyła swojego fulerena, a następnie stworzyliśmy olbrzymiego szkolnego fulerena o średnicy blisko metra. ( takie też są balony).

A w tym roku? Jak przygotowaliśmy Dzień Przyjaciela on line ?
Posłużyły do tego dwie cudowne platformy: genial.ly oraz Wakelet.
Przygotowałam prezentację w genial.ly, kilka koleżanek nagrało film. Uczniowie włączyli się tworząc plakat, prezentacje i nagrywając film. Jak to połączyć? Do tego posłużył Wakelet, czyli narzędzie do zbieranie różnych plików w jednym miejscu, bez limitu ilości tworzonych kolekcji. Można dodać linki do stron internetowych, obrazy, filmy, pdf, dołączyć materiały z dysku Google i inne. Można też współpracować w wiele osób na jednym projektem, udostępniając kolekcję uczniom  (nawet bez logowania). Uczniowie w bardzo prosty sposób mogą dodać swoje propozycje da całego projektu.
Ostatnio wykorzystuję również Wakelet do porządkowania tematycznego moich zasobów. Można swoje kolekcje oznaczyć jako prywatne, publiczne lub unlisted czyli dostęp dla tych, którym udostępnimy link.



Komentarze